Kundeservice

+45 3841 0389

Mandag-torsdag kl. 8.30-18.00
Fredag kl. 8.30-15.00

Sådan dyrker du motion i det fri

20. december 2021
Sådan dyrker du motion i det fri

Det er videnskabeligt bevist, at vi bliver gladere, hvis vi får mere frisk luft i løbet af dagen. Så selvom du måske allerede er godt i gang med dit fitnessmedlemskab, så er det måske på tide, at du overvejer, om vægtskiverne skal skiftes ud med trailsko og regnslag. Den friske luft gavner nemlig også din performance og styrker dit immunforsvar, så du bliver endnu stærkere.

Desværre, så kan det for mange af os virke uoverskueligt at binde snørebåndene og hive os selv udenfor. Derfor får du i denne artikel fire bud på, hvordan du bl.a. gennem teltture og fællesskab kan få mere motion i det fri.

En aktiv telttur

At vandre er mindst lige så sundt som at løbe en tur - især hvis du ofte døjer med skader. Hvis du vandre, så får du også mulighed for at skabe oplevelser i fællesskab med resten af familien. Tag for eksempel på en aktiv telttur, hvor I går med oppakning gennem det danske land og overnatter i en shelter i nærheden. Måske laver I mad over bål? Hvis I bliver helt bidt af vandreskoene, så kan I træne op til at vandre i bjerge i udlandet. Husk altid, at have et godt telt til teltturen med, så I kan sove trygt.

Motion i fællesskab

Det er nemmest at komme afsted til træning, hvis du forpligter dig til andre end blot dig selv. Har du svært ved at komme ud ad døren, så kan du derfor melde dig ind i en motionsklub, hvor I for eksempel løber to gange om ugen. Der findes også mange hold med funktionel træning i de større byer, som træner i omkringliggende naturområder eller parker. Find fællesskaberne på blandt andet facebook.

Tag hunden med

Din hund er din bedste ven, også når du skal have motion. Hvis du trænger til at røre dig noget mere, så øg gerne længden af dine gåture med hunden. Måske har du endda en hund, som kunne være klar på en løbetur engang i mellem. I så fald, så findes der et hav af gode seler og snore, som du kan spænde om maven, så hunden kan komme trygt med på tur.

 

Gentænk din transport

Måske sætter du dig automatisk ind i bilen hver morgen og kører fem kilometer uden at tænke nærmere over det. Men turen, som du tager i bilen hver morgen, kunne du ligeså godt tage på cyklen eller på benene. Når du ikke har særlig langt til arbejde, indkøb eller lignede, så vælg cyklen fremfor bilen. Så får du motion helt uden at tænke over det.